שירותים לעסקים
אילו עסקים זקוקים לשירותיIT וכיצד ניתן להתאים את חבילת השירות לעסק?
כיום, כשקצב ההתפתחות הטכנולוגית רק הולך וגובר, אין כמעט עסק, ארגון או מוסד שאינו נזקק לפתרונות טכנולוגיים מתקדמים. פתרונות אלו יכולים לייעל את העבודה בעסק ולהרחיב את היקף הפעילות, בדרכים שונות ובהתאם לצורך הספציפי של כל מקום ומקום. בדרך זו ניתן לנהל תיקי לקוחות, לאחסן כמות גבוהה של נתונים, לאבטח מידע, לגבות כספים, לנהל חשבונות, לספק מוקדי שירות ועוד דוגמאות רבות המאפשרות לעסקים מסוגים שונים לבצע את עבודתם בצורה יעילה ונוחה.
אילו עסקים זקוקים לשירותי IT?
כאמור, אין כמעט מקום שאינו נעזר כיום באמצעים טכנולוגיים שונים, ואפשר לראות כיצד שירותי IT לעסקים מבוקשים גם בקרב חנויות קטנות, חנויות המשתייכות לרשתות גדולות, חברות טלמרקטינג, משרד עורכי דין, חברות כוח אדם, חברות הייטק, משרד רואי חשבון, חברות הנותנות שירותים לעסקים וגם בתי ספר וארגונים שאינם למטרות רווח, כמו קופות חולים, בתי חולים ומכונים שונים.
בחלק מן המקומות, בעיקר במקומות גדולים המעסיקים מספר גבוה של עובדים, יש לעתים איש IT מקומי שהוא חלק מהצוות. במקומות אחרים ניתן לשכור את השירות מחברה חיצונית.
לכל החלטה יש יתרונות וחסרונות:
היתרונות באיש IT הנמצא קבוע במקום העבודה, הם ההכרות עם המערכות הקיימות, הזמינות הגבוהה והאפשרות לטפל באופן מידי בכל תקלה. לעומת זאת, הזמנת השירות מחברה חיצונית חוסך לחברה את העלויות הכרוכות באחזקת משרה קבועה, הכוללות בין היתר שכר חודשי, קרנות, הטבות והדרכות תקופתיות. לעתים, העסקה של איש IT אחד אינה מספיקה ויש צורך בצוות של שניים או יותר ואז מדובר בעלויות גבוהות. בנוסף, כאשר שוכרים שירותי IT לעסקים מחברה חיצונית, נהנים משירות מקצועי של צוות בעל ניסיון רב בטיפול בסוגים שונים של לקוחות, בציוד מתקדם ובמגוון רחב של פתרונות.
מה כלול בחבילות השירות השונות?
כאשר שוכרים שירותי IT לעסקים מחברה חיצונית, ניתן להבחין כי יש הבדלים בין חבילות השירות של חברות שונות, הן מבחינת השירות שהם מספקים והן מבחינת המחיר. חברה מקצועית ובעלת ניסיון תדע להתאים את חבילת השירות לצרכים הספציפיים של כל עסק ועסק, ולא לכלול תוספות מיותרות. שירות טוב הוא שירות שיבחן את התשתיות הקיימות במקום ויראה האם הן מתאימות לפתרונות הטכנולוגיים המוצעים, ובנוסף לבניית חבילת שירות מותאמת, תיערך גם הטמעה של המערכות החדשות בקרב העובדים לניצול מקסימלי של כל היתרונות המוצעים וייעול תהליכי העבודה.
עם זאת, כדאי וחשוב לברר לגבי שירותים נלווים הכלולים בחבילת השירות המוצעת, כמו ניטור מתקדם, שירותי סינון מיילים, שירותי ענן, תחזוקת שרתים, שירותי ניטור, תמיכה מרחוק ושירותי טכנאי מוסמך שיגיע למקום העבודה במידת הצורך.
כדי לנהל מקום מצליח, יש צורך להתמודד עם מספר רב של מערכות. התיאום בין המערכות והאפשרות לשמור על יכולת עדכון ושליטה בצורה זמינה ונוחה, הם יתרונות משמעותיים לכל עסק ולכל ארגון. לשירותים נוספים הכנסו לדף הבית.